Ny visuell identitet

I anledning sammenslåingen mellom Solid Utbygging/Boliger og Dale Malo Prosjekt i inngangen til 2021 ble det utformet en ny logo og en visuelle profil for å bygge merkevaren Solid Dale Malo på best mulig måte.

Tingh Kommunikasjon ble hyret til å utvikle en visuell profil som skulle vise Solid Dale Malo som en moderne og profesjonell eiendomsutvikler, og som skulle skille seg ut på markedet.

Eksempler på bruk av logoen på ulike bakgrunner.

Tanken bak den visuelle profilen

Hovedtanken med designet var å få frem det solide, trygge og profesjonelle uttrykket som er viktig i bransjen. Det var også ønskelig med et tidløst design som kan leve lenge, men som likevel har et oppdatert og moderne uttrykk.

Logoen til Solid Dale Malo skal symbolisere et bygg i utvikling, og er designet med moderne former som kan tas igjen i den videre profilen. Den skal være gjenkjennelig og brukes både med og uten navnetrekk.

Hovedfargene er mørk og lys blå, samt en sandfarget variant. Sammen fremstår det som eksklusivt, men likevel lekent. De bygger også oppunder profesjonaliteten som var ønsket.

Den nye profilen skal gå igjen som en rød tråd i all visuelt materiell.

Eksempel på annonse som er utarbeidet i henhold til Solid Dale Malos nye visuelle identitet.